woensdag 14 maart 2012

LEVEN MET MR. P.


We gaan terug naar Mr. P. die ik van plan was een kopje kleiner te maken, figuurlijk so to speak.
Maar…………………het is makkelijker gezegd dan gedaan, er waren tijden dat het zo vermoeiend was tegen Mr. P.  op te boxen, dat ik de handdoek in de ring gooide en mij “gelaten lekker” in de neerwaartse spiraal mee te laten sleuren. Slechts een handvol of wat mensen weten hoe het werkelijk met mij gaat, hoe ik me voelde in goede tijden van euforie als ik het gevoel heb Mr. P. volkomen te hebben verslagen en zijn aanwezigheid helemaal vergeten ben, of slechte tijden van “lekker”meesleuren met de neerwaartse spiraal. Want Mr. P. is niet alleen geniepig, maar ook geniaal…….hij kan je zo inpalmen met het veranderen van je uiterlijk, in mijn geval is het in mijn voordeel wat ik dan van anderen hoor en zelf zie. Eerst dacht ik dat ik een aparte spiegel had, want ik herkende mezelf niet meer, vreemd en toch wel beter so to speak. Alleen deed hij in al zijn ijverigheid om mij te behagen voor acceptatie, ook mijn figuur veranderen, wat anderen wederom in mijn voordeel vinden, maar. persoonlijk vind ik van niet. Ik heb vanaf mijn 18de jaar tot voor 2 ½ jaar terug dezelfde maat 34 en 75c aan de bovenkant gehad. Nu ben ik wat je
noemt, “dik” Ik weet niet welke maat ik moet pakken…het varieert tussen 38, 40 en soms 42……….daar schrik ik heel erg van en begin voorzichtig te lijnen, met een doel maatje 36 te hebben.. Ik had nooit gedacht dat ik ooit met een jaloerse blik naar een andere figuur zou kijken, en nu doe ik niets anders dan jaloers te zijn op slanke figuren, ook dat is het werk van Mr. P. Maar dan denk ik….so what…waarvoor en waarom moet ik mijn figuur terug hebben? Omdat ik…Vicky ben…..die voor meer dan 68 jaar superslank was….OHOH…daar gaat ie weer hoor, de ijdelheid…de slechte karaktertrek…
IK dwing mezelf het leven te acepteren met mr.P. hoofdzakelijk voor Alex in het begin, Naarmate de tijd verstrekt en de complimentjes die ik van zo goed als iedereen kreeg kwam de zin om door te gaan met leven weer terug. IK ging lekker de big spender uithangen met een nieuwe garderobe te kopen, het huis opknappen en nieuwe media installatie te kopen boven de gemiddelde prijs…ok…genieten van het leven wat er nog over blijft….Maar dan…..steekt Mr.P de kop weer op….en stak zijn finger uit om mij te herinneren dat ik niet meer een “normaal”leven kan hebben voor de komende jaren…..dan….ja, dan….val ik weer in die beruchte gat…..met de nachtmerries en al….

Wordt vervolgt…….FLIRTEN

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google Website Translator Gadget