zondag 20 mei 2012

OH HAPPY DAY

A MOTHER /GRANNY DAY?


 13-05-2012

Het was precies een week geleden, die bijzondere perfecte dag----Moeder e/o Oma dag?Ik zou het niet kunnen zeggen en het is mij ook een zorg hoe dat genoemd wordt. Hoofdzaak is of was, voor mij een bijzondere perfecte dag. En na een week ervan nagenieten en dromen, is het toch wel tijd om mijn blog bij te werken.
Om eerlijk te zijn heb ik er niet veel zin in, ik weet niet wat voor bijzonder het is voor de lezers en of lezeressen die normale Moederdag  was. OK…voor een ander gezin is het waarschijnlijk voor de buitenwereld  normaal dat de kinderen + aanhang bij Moeder op die dag speciaal naartoe gaan, met of zonder attentie, voor moeder is het belangrijkste: het kind zelf die komt.

Het was lang geleden dat Andre en zijn gezin voltallig kwamen op Moederdag, en voor zijn doen was hij niet excentriek gekleed waar wij beiden de kriebels ervan kregen als hij die kleren aan had. Ook hij zag er goed uit en als of er een onzichtbare magische sluier over het verandadak was neergelegd, zo betoverend gezellig was het die dag.
Toen Randy mij de zaterdag belde  dat “morgen” Mama en Papa en de twee kinderen ( vind ik altijd heel vertederend als hij zijn broertje en zusje zo noemde) en Pebbles komen ook mee. Heb ik Alex  direct op de hoogte gesteld, wat ik normaal niet deed. Vanwege de eventuele discussies die altijd op een ergernis eindigde vertelde ik hem niet of zo tegen de tijd als de kinderen komen. Maar deze keer is het alsof een innerlijke drang mij ertoe bewoog het direct aan Alex te vertellen dat Andre en zijn gezin morgen voor MIJ komen zei ik hatelijk erachter. Maar Alex trok daar niets van aan en zei dat we dan iets extra moeten halen als zij blijven eten, en begon de veranda in orde te maken den heel druk doen dat het op mijn zenuwen werkte. Schei uit zei ik geërgerd, het is niet de koningin die morgen komt hoor, gewoon onze zoon en aanhang. Oost-Indisch doof bleef hij de stoelen hier en daar verplaatsen zodat iedereen contact heeft met elkaar. PFFFFF…ik werd er gek van.
Moederdag…………..de dag zelf is compleet perfect, Alex en Randy gingen samen voor de kleine hapjes zorgen en iedereen zorgt wel voor zichzelf of voor de anderen. Ik mocht niet iets doen dan zitten en genieten van de dag en ik genoot van de familie om mij heen. Ik probeer niet aan Iris en Martin te denken dat zij er niet waren, zij zullen wel een goede reden hebben.Ik genoot van elk seconde van de drukte om mij heen, maar Mr.P. kondigde zich aan. Ik werd moe en kreeg pijnscheuten in de rug, en dat zag Andre. Het was zo tegen acht uur  ’s avonds,  de jongens en Pebbles waren al eerder naar huis gegaan omdat zij nog wat te doen hadden, wij waren dus alleen nog met Andre, Mariandel en Eva over. Maar gespreksstof was er genoeg zonder ergernis of discussie. Andre stond op en zei dat het tijd was om naar huis te gaan. We stonden allemaal op behalve Alex, ach…zei hij, blijf toch nog even, het is zo gezellig, en jullie zijn al lang niet geweest. Ik wist niet wat ik hoorde, en ik dacht de anderen ook….maar verstandig zei Andre, natuurlijk Pap, nog een half uurtje, want mam is moe zie ik zei Andre. Op slag waren mijn pijn en moeheid verdwenen…Het was een dag om ervan te dromen……mijn moeder /oma dag 2012……………………..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google Website Translator Gadget