dinsdag 10 april 2012

A PERFECT EASTERN


8-4-2012    

Eerste Paasdag in 2012. Volgens de Chinese filosofie is het het jaar van de Draak, de machtigste sterrenbeeld in het Chinese kalender. Moet je eens goed kijken wat dit jaar Pasen voor veel mensen een Perfecte dag in hun leven is. Laten we het even ontleden volgens de Chinese Filosofie. Het cijfer 8; dat is een gelukscijfer dat geluk, voorspoed, succes en gezondheid brengt. De 4 is de dood, het ongeluksgetal en wat mij betreft is het MR.P. Maar we hebben het machtigste teken van zowel de Chinese als Arabische dierenriem; de Draak. Hij verpletterd alles wat ongeluk, ziekte en verdriet brengt. Tja...een mooie anekdote van deze paasdag. Het was voor mij een Perfecte paasdag, geheel onverwachts waren alle drie kleinkinderen en een vriendin bij ons gaan brunchen. Tegen onze gewoonte in, hadden we dit keer niets bijzonders in huis gehaald. Ik heb met opzet niets extra gehaald, omdat zoals andere jaren naderhand in de container belande, en mijn dochter kan vanwege haar darmen niet alles eten. Dus ik had alleen dingen gehaald wat zij mij gezegd had, niet meer en niet minder. Zo, dat zal wel genoeg zijn en zien we wel hoe het verder gaat als zij nog trek hebben.

Op dat moment was ik zo voldaan en tevreden, en MR.P. was van mijn leven even verdwenen, alles was perfect, het weer en de sfeer, Alex was gewoon ideaal, deed alles voor mij, bediende ons en we waren voor dat moment een ideaal gezin. Het geluk werd vervolmaakt toen mijn dochter en haar partner kwamen en bij het zien van mijn twee meisjes besefte ik hoe gezegend ik ben. Mijn twee meisjes, en als je bedenkt hoe schaar meisjes de familie Alexander bedeeld is, dan mag ik toch van geluk spreken dat ik twee generaties dames Alexander, en met mij erbij zijn wij drie generaties, niet uit een geboortelijn, maar door het huwelijk, heb.


Ik zag mijn dochter met mijn kleindochter gezellig keuvelen over alles en nog wat, zij hadden een half woord nodig om elkaar te begrijpen, zoals het spreekwoord het zegt. Zij hadden over de Japanse kunst, de een handycraft en de andere de schilder/tekenkunst. Wat een teder en mooi gezicht was het, en ik prent het in mijn netvlies. Ik was bang dat het magische moment breekt als ik een toestel of zoiets pakte. En even voelde ik een pijnlijke steek in mijn hart dat Eva (mijn kleindochter) niet de dochter was van mijn dochter. Het deed mij heel leed voor haar, maar zij is een sterke vrouw, hoewel zij klein van postuur is, kan ze haar mannetje aan. Ze is geen kat om zonder handschoen te pakken.


Het werd donker, we gingen eenvoudig maar lekker en gezellig eten, en daarna toen het tijd was om afscheid te nemen en iedereen naar huis ging, bleef ik nog even nagenieten. Zoals een vakantieganger die van de laatste zonnestralen aan het strand nagenieten...Pasen 2012...een perfect Pasen en overwinning over MR.P.

Well Mr.P......you didn't get me yet...




Vervolgt....CHARISMA


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google Website Translator Gadget