woensdag 14 maart 2012

MR. P.....I PRESUME????


De ontknoping van jaren pijn in de arm en onderzoeken werd ik aan Mr. P. voorgesteld……Mr.P…….I Presume? Ik waan me James Bond te zijn…haha…
Nou..aangenaam is verre van dat, ik gaf hem een ferme handdruk tegen dat slap knikje van hem, gewoon om hem te laten merken dat ik mezelf nog in de hand heb, en dat hij gewoon niet bestaat. Hij is gewoon een verzinsel van de knappe koppen die de onderzoek hebben gedaan…..Mr. P. ---bij mij???? Kom nou….dat bestaat niet, ik sport, eet gezond, ben niet over mijn gewicht, mankeerde nooit wat……en  nu Mr. P?? Laat me niet lachen…..
Dus als ik goed had begrepen, heb ik ruim 2 ½ jaar een nieuw partner, ene zekere Mr. P. zal ik maar gemakshalve noemen.
Hoe zal ik het netjes op papier zetten zonder dat ik mijzelf belachelijk maak? Wel…ziet u, Mr. P. is een heel erg geniepig, laf en achterbakse creatuur so to speak. Ik weet niet hoelang Mr. P. al stiekem bij mij had opgedrongen, maar formeel kreeg ik over zijn aanwezigheid te horen ruim 2 ½ jaar geleden. Een week voor mijn 68ste verjaardag

Ik had voorheen niet veel van Mr. P. gehoord, gezien of gelezen, maar wat ik van hem weet is merendeels negatief en lelijk. U  kunt zicht voorstellen hoe verslagen ik was toen mij dat officieel aangekondigd werd dat ik per ingaande Mr.P. als bijpartner zomaar als toegift in mijn leven kreeg. Als eerste reactie was  in een lach uitbarsten, toen ongeloof en daarna boosheid en ontkenning. Maar ik kan protesteren en ontkennen hoe ik wilde…hij is er….dat zei de neuro…en nog een hele reeks knappe geleerden erbij…Wat telt is nu niet hoe hij bij mij is gekomen, maar we moeten zorgen dat uw nieuwe partner niet de controle over u neemt, en ik moest per direct beginnen met het proces te beginnen voor een buffer tegen Mr.P. te bouwen. Hoho…wacht eens even, ik wil wel nog een second opinion, ik neem niet zomaar aan wat jullie zeggen.
Helaas….na een omzwerving van second-opinion en diverse tripjes naar de beruchte of beroemde, just call the way you choose, instantiegebouwen waar al die rare mensen in het wit heen en weer door elkaar lopen, met dezelfde boodschap: mevrouw, u moet ermee leren leven met uw nieuwe partner Mr. P…. U gaat er niet dood van, sterker nog, hij is u zo trouw dat de kans groter is dat u eerder met HEM dood gaat dan met uw man. Zo…….dat krijg je maar mooi te horen en je hebt ondanks de moderne tijd van woord en wederwoord, wordt mijn tegenspraak zo van tafel geveegd en ik moet het maar accepteren goedschiks of kwaadschiks, want in mijn geval was het al kwart voor twaalf. Ik koos de eerste- want ik ben een weegschaal, met in mijn achterhoofd mij niet klein te laten krijgen door Mr. P. maar hem figuurlijk een kopje kleiner maken, en als het even kan letterlijk ook.


Word vervolgt.....MIJN ALTER EGO

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google Website Translator Gadget