maandag 12 maart 2012

ZEVENTIG





Zeventig, mijn oudste zus die de verstandigste is van ons allemaal, zei dat je leeftijd niets anders dan een getal; een of twee cijfers achter of naast elkaar gezet. Verder heeft dat getal geen enkel betekenis waar je wakker van ligt. OK, het is nu eenmaal de natuurwet dat hoe hoger het getal hoe ouder de leeftijd is, maar zolang je er lekker bij voelt en gezond bent, is er geen vuiltje in de lucht. Zij heeft daar nooit een keer aan getwijfeld dat er ooit eens iemand op de wereld haar ware leeftijd zal schatten, en zij geeft er ook niets om of zij het goed hebben of niet, zij hebben tot nu toe altijd fout geschat, in de positieve zin, dus why bother zegt ze dan. Soms noemen we haar oneerbiedig: onze Moederoverste.

Terwijl ik het tegengestelde ben, ik zei tegen iedereen als we over leeftijd hebben hoe oud ik werkelijk ben, en ik genoot van het ongeloof die op hun gezicht te lezen is als ze het hoorden. Nee, ik ben niet ijdel, maar ik ben graag “af” zonder dat make over gedoe met plamuur en bijbehorende attributen. Poeder, lipstick en de wenkbrauwen accentueren, dat is mijn make up sinds mijn stalker zich kenbaar maakte. Nee, het is niet dat ik niet meer geef om mijn uiterlijk, in tegendeel mijn face loopt nu als een rode draad voor de rest van mijn leven wat er nog over is. Vandaar dat ik als voorwoord van mijn blog “Faces from the past” als titel gebruik. Oooohhh…ik hoor u al denken; wat een arrogantie, een biografie in haar blog te schrijven is wat ik noem “eigendunk”, maar een biografie met een story-board van haar faces alleen, is zonder twijfel arrogantie met hoofdletter A.


word vervolgt......MY STALKER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google Website Translator Gadget