woensdag 28 maart 2012

PLUS ONE 29-03-12


Wat een weertje, voelde me ook heel anders, de belastingen zij af  en zijn allemaal tot grote tevredenheid van mij met goede resultaten. Maar niet voor Alex, en deze keer heb ik alle begrip voor hem en ik zal het vogende jaar ook geen belastingen doen. Jammer voor mijn senioren, maar ik vind dat ik ook voor de sfeer in huis moet meewerken en niet alles aan Mr.P. de schuld afschuiven.

Plus one of +1 dat was medio 2011 hot item op de cyberworld, maar daar had ik helemaal geen notie van. Het was zo hot dat het meer op een hype lijkt, het werd toen verhandeld op eBay en Marktplaats, heb ik in het PCMblad gelezen, maar dat alles ontging mij. Tot op een dag dat ik bij de fysio therapeut was en zij vertelde mij dat Bas, dat is de baas van de Sport Sociëteit en Fysio met een vertegenwoordiger is die een iPod aan het demonstreren was. Huh…een iPod??? Wat is dat? Nooit van gehoord, wel eens een keertje op TV maanden terug toen in Amerika een of andere i-dinges het sein te koop werd afgegeven, maar ook een iPhone, ja dat was het …een iPhone 4 zou in de verkoop gegooid worden en een van de BNners zou dan op die avond extra naar Amerika vliegen om die iPhone  voor $1000 gaan kopen. Of hij daarvoor zoveel geld voor over had plus de vliegprijs niet te vergeten…..Maar natuurlijk, voor een bobo van zijn niveau is dat een must. Nou…ik had met een half oor geluisterd, en dat nog niet helemaal, want ik was het kwijt waar over zij hadden. Goed….mevrouw de fysio ging verder met haar werk om mijn pijnlijke lichaam te verlichtend en vertelde verder dat het echt een wonderding is, je kan ermee videobellen, net als skypen, je kan gamen, je kan alles mobiel doen wat je zoal op de pc kan doen. Oei….mijn oren stonden ineens heel scherp…PC???? Het is net of ik een tik heb als het over pc gaat.
Dat moet ik hebben, dacht ik bij mezelf….en thuis na het avondeten zit ik achter mijn laptop en ging google’n om informatie te zoeken over iPod touch 4, want zo heet het wonderding die de fysiotherapeut erover had.. Nee…stond er op de ste, de handleiding is er jammer niet bij, alles werd door verwezen naar de Applesite. Getsie….nu valt het dubbeltje pas…het is een Apple product, met andere woorden een Mac…iets dat niet zozeer mijn favoriet is. Maar mijn nieuwsgierigheid overwon alles als het om PC gaat, en ik googlede verder voor een handleiding  en zo kwam ik op de site waar ik nu een steentje bijdraag, maar dat terzijde. en al die tijd zie ik een rode 4kantje met een +1 aan mijn kont hangen. Ik schonk eerst geen aandacht, maar het begon me toch echt te irriteren. Waar ik maar kom of met het muisje ergens opstaat of wijs floepte die +1 voor mijn neus.
Het was meer uit irritatie dan nieuwsgierigheid dat ik over die +1 ging uitzoeken en wauuuuuwww ene zekere (denk ik) niet onbelangrijke meneer heeft mij publiekelijk en persoonlijk die +1 toegewezen. Maar hij zei niet waarvoor en waarom. Ik zou daarachter komen dacht ik bijmezelf. maar het is makkelijke gezegd dan gedaan. Ik heb een page gemaakt met mijn profiel enz…enz…Alles wat over PC gaat is voor mij exotisch en opwindend…dus Vicky ging een page maken met alles zo eerlijk op te zetten, zelfs MR.P werd erbij genoemd, ik heb zo een idee toegewezen. Maar hij zei niet waarvoor en waarom. Ik zou daarachter komen dacht ik bijmezelf. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.Alles wat over PC gaat is voor mij exotisch en opwindend…dus Vicky ging een page maken met alles zo eerlijk op te zetten, zelfs MR.P werd erbij genoemd, ik heb zo een idee dat +1 een big brother is watching you.   De gevolgen van de page voor een  klein onbelangrijk persoontje in de cybewereld was voor mij  indrukwekkend. Ik kreeg,  echt niet om te overdrijven dagelijks tientallen verzoeken van bekende en onbekende personen van Hawaï tot IJsland, van Rusland tot Argentinië en Zuid-Afrika om in mijn kring opgenomen te worden. Die bekende personen zoals Terra Bank is natuurlijk spam, maar ik was toch onder de indruk. Er zijn ook aardige personen bij, ik heb eens een cyber “conversatie”over een felicitatie van een verjaardag dat over drie dagen plaats zou vinden wel met tientallen reactie op reactie op een heel leuke manier. De timing was goed en de plaats  waar de conversatie supose to be is in Hongkong en de persoon die jarig zou zijn is een Nederlander en woont in Hongkong en met Google Translate kan je gewoon in je eigen taal schrijven. Maar de tegenprijs is dat ik mijn eigen page niet meer herkende en niet meer op kan komen, want met die honderden “vrienden”die ik op verzoek toeliet in mij kringetje, zij  hebben mijn berichten of updatpage in beslag genomen. De eerste persoon die dat deed was een Nederlandse jongeman die ik subiet mijn page uit gooide. Ik heb me nog netjes bij hem verontschuldigd waarom ik dat deed, en hij van zijn kant, mij netjes uitgelegd dat als ik iemand in mijn kringetje neem, dan kunnen zulke dingen gebeuren…maar verder ….no heart feelings…..leven gaat door.

Word vervolgt…..AND THE JOKE IS ON ME



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google Website Translator Gadget